Friday, April 06, 2007

Long time no see

huhu~~ da agak lame rasenye aku mengabaikan blog ku ini.. lately aku x berapa terurus skit. Stadi ntah kemana, keje x siap, kelas jangan cakap r.. ponteng je manjang.. seb baek ada wumet yang baek tolong signkan attendance n update apa yang di ajar setiap hari..

aku x taulah nak cakap apa. sebelom nih, aku selalu gak ponteng kelas tapi x seteruk sem nih. sem nih giler banyak aku ponteng tanpa sebab. biar aku cite satu2 k..

kalo hari isnin tuh, kelas start kol 10. kol 10 tuh kelas sepro, yang besenye aku pegi dan diikuti dengan kelas process instrumentation, pon besenye aku pegi sebab kelas tuh di tempat yang same.. hehe.. ;p pastu, kelas prob & stat. prob & stat nye kelas aku jarang ponteng sebab lecturer best n aku pon enjoy blaja subject tuh. next is reaction engineering. ha.. subject nih yang paling banyak aku ponteng. sebab aku x paham pon apa yang dia ajar. x dapat input langsung. bukanlah nak mengutuk lecturer aku tuh, da macam tuh cara dia mengajar, aku nak wat camane. aku rase dia pon x kesah student x pegi kelas dia, as long as u catch up balik apa yang dia ajar kat bilik.. then, ada gap satu jam. tulah mase yang besenye aku pegi lunch n solat. pastu, kelas process safety and lastly sepro lagi.. process safety pon aku banyak ponteng sebab subject nih cam buhsan, kene banyak membace n menghafal, yang mane itu adalah kelemahan aku yang paling ketara.tapi kelas process safety on monday aku jarang ponteng, yang menjadi mangse ialah kelas dia on tuesday and friday.. kalo kelas on friday tuh, bley kira dengan jari, brape kali je aku pegi kelas tuh. kesimpulannye, kelas yang paling banyak aku ponteng ialah reaction engineering n process safety. hehe~~ aku x delah suke sangat ponteng kelas nih, tapi ntahlah.. mayb habit aku yang suke stadi from tengah malam sampai subuh membuatkan aku susah bangun pagi nak g kelas.. ntahlah.. hopefully i will perform well in final exam.. InsyaAllah dengan doa ummi juge...

habis bab ponteng, aku nak cite bab makk lak. sem nih, aku dilantik menjadi asisstant head for ceremony and protocol for makk VII. aku trima jelah sebab last year, event nih sangat berjaya n aku as committee mase tuh pon, have fun wat keje. tapi sem nih, laen lak citenye.. cam x brape best, mayb sebab mempunyai committee yang skema kot.. tambah pulak dengan hicom yang sengal<-- nih p-dax cakap.. hehe.. tapi tuh bukanlah alasan kenapa aku resign. aku resign???? ye, aku resign... finally.. bagi aku, keje beselah.. mana ada yang x ada masalah. it depends on how u handle ur probs. tapi lately, aku banyak personal probs yang mana aku x leh nak cite kat cne.. susah aku nak citer.. x terzahir oleh kata2.. wah3x.. puitis lah pulak.. ok, back to the story. so, aku wat keputusan nak resign. aku nak mula dari awal n mencari semangat yang hilang. aku cakaplah kat faezah(s/u makk VIII) yang aku nak resign. faezah x terkejut pon sebab rupanya da ramai yang berura-ura nak resign sebelom aku. tapi aku x pasti sapekah gerangannye.. then, aku ingat nak suruhlah p-dax, dak committee aku merangkap coursemate aku, ganti tempat aku. skali, dia pon nak resign gak. terkezut beruk aku!!!!!!! ingat aku je yang nak resign. then, aku decide biarlah head aku sendiri yang pilih asisstant dia. skang, aku x tau apa perkembangan terkini makk tapi yang aku dengar, so far so good. so, x delah aku rase bersalah sangat.. aku ingat nak pegi dinner tuh tapi tengoklah dulu cemane. kalo x de test mase tuh, insyaAllah aku pegi.. sokong ex-event.. huhu~~~

da habis cite makk, back to stadi lagi. skang seme dak chemi tengah bergelumang dengan project2 n esemen2 yang terbengkalai n yang akan datang.. huhu~~ lumrah hidup seorang student.. macam nilah.. seb baek sem nih, aku dapat lab mate yang best2.. kiranye, x delah tension sangat.. harap semenye berjalan lancar..

cerita terbaru.. tapi.. nak cite ke x... cite ke x... x nak r cite.. len kali r.. hikhik~~~ tunggu perkembangan terbaru dulu, baru aku cite.. =)

sekarang, aku harap tak terlewat untuk aku bermula dari awal.. stadi, pegi kelas n most important thing is happy always. aku x nak lagi masalah aku, effect my stadi. nanti, kesian ummi.. aku harapan dia.. ingat tuh!!!

buat masa sekarang, lupakan segala masalh.. biar mase yang menentukan..

2 comments:

Anonymous said...

isk..iskk...teruk la masalah ko ni....aper kes ko jadi cam ni sena???
aku raser kan mesti ko pun skrg dah jadi sekping tisu di tiup angin kan??
kalu last sekali aku jumper dah kurus skrg kalu prob lagi banyak ko mesti lagi dahhhhh....kering mengalah kan miss kering 1999-2003 ...suzi pun dah mantap skrg ni!!!!

Husna said...

huhu~~ x taulah, nanti kite jumpe ko taulah..

pesal ko guna anonymous?? letaklah nama ko!!!